Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Jak bez wysiłku schudnąć na wiosnę?

Pijąc dużo wody mineralnej. Ale nie byle jakiej. To powinna być koniecznie woda marki Contrex. Ta popularna we Francji marka jest wprawdzie trudno dostępna w Polsce, ale może warto ją zdobyć, bo… ciekawie się promuje. Jej specjalnością w ostatnim czasie są uliczne eventy łączące działania ambientowe z happeningiem.

Warto przyjrzeć się pomysłowym działaniom realizowanym pod hasłem „Ma ContrExperience” w przestrzeni publicznej Paryża z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że właśnie są pomysłowe. Ich atrakcyjność wizualna, połączona z oryginalnością i zaskoczeniem, skazuje je na sukces daleko wykraczający poza miejsce i czas, w których się odbyły. Filmy dokumentujące te wydarzenia są oglądane na YouTube z niesłabnącą od miesięcy popularnością i osiągają miliony osłon. Po drugie eventy te przykuwają uwagę i są angażujące. Nie są pomyślane jako widowiska mające swoją publiczność, ale raczej aktywnych uczestników. Po trzecie wyrażają w jakiś (nieoczywisty, ale w sumie łatwy do odkrycia) sposób przesłanie marki i współtworzą jej wizerunek. Co ciekawe, właściwie każda woda mineralna mogłaby związać swój wizerunek z wspomaganiem odchudzania (bo zapewne wszystkie równie dobrze się do tego nadają), ale innym producentom będzie już teraz trudno, bo Contrex uczynił to w wyrazisty sposób i jako pierwszy z taką siłą. Po czwarte wydają się być dobrze dopasowane do wrażliwości głównej grupy docelowej produktu. Niewątpliwie to właśnie kobiety, przede wszystkim młode, są najbardziej zainteresowane tymi ulicznymi widowiskami i ucieszone ich finałem. Po piąte wreszcie są pozytywne i dowcipne. Generują dobre emocje. Chyba nikt nie będzie urażony odniesieniami erotycznymi, ponieważ granica dobrego smaku nie została tu przekroczona.

Ma ContrExperience 1. Neonowy striptease, czyli połącz dbałość o linię z zabawą

Ma ContrExperience 1. Making off

Ma ContrExperience 2. Ugaś pożar, czyli odchudzanie nie musi być wcale nudne

Od kilku lat właścicielem marki Contrex jest szwajcarska firma Nestle Waters, sprzedająca w Polsce wody marki Aquarel i Dar Natury. Niestety, dla żadnej z tych marek nie przygotowano jeszcze u nas tak spektakularnych działań promocyjnych jak we Francji.

[sw, marzec 2013]

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->