Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Trzy freeboardy przed moim domem… w lutym 2011

Trzy freeboardy przed moim domem w lutym 2011 r.

Powoli, ale jednak, nadchodzi wiosna. A że z daleka idzie, w przyrodzie jeszcze jej nie widać, ale na plakatach reklamowych już trochę tak. Zazieleniło się nieco w oglądanym przeze mnie prawie codziennie zestawie outdoorowym. Jedna z reklam prezentuje produkt, druga miejsce sprzedaży, a trzecia i to i to (2 w 1).

Rozważania psa Maga i jego przyjaciółki Merilyn Monroe - reklama

Najciekawiej prezentuje się reklama książki „Rozważania psa Mafa i jego przyjaciółki Marilyn Monroe” Andrew’a O’Hagana’a, za którą stoi (nie dosłownie przecież) jej wydawca – Świat Książki. Styl lekki, sympatyczny, dowcipny nawet, a sam przekaz – wciągający. Sympatyczny piesek, główna postać tego rysunkowo-komiksowatego plakatu, mówi pozornie nie na temat, ale intrygująco. Chce się czytać dalej. Proste, a dla odbioru reklamy chyba najlepsze z możliwych, pytanie „o co tu chodzi?” w reakcjach wielu przechodniów udaje się tu realnie wzbudzić. A przecież ostatecznie właśnie “o to tu chodzi”, żeby niektórzy z nich zatrzymali się choć na chwilę, przynajmniej myślami.

galeria KENCENTER - spotkajmy się - reklama

Z reklamami KEN Center trzeba będzie się – chcąc nie chcąc – zaprzyjaźnić. To kolejna reklama tego centrum handlowego na tym samym nośniku (Ströer 8515969), a więc pewnie to (kwartalny, półroczny, roczny?) abonament. Tak czy inaczej plakat odnosi się do wiosny wprost: poprzez kolorystykę, kwietność, młode listki (jako ornament), świeżość. I znów rysunek zamiast zdjęcia. I znów niewyszukany, choć może nie aż tak banalny.

Leroy Merlin, 15 lat z Wami - reklama

Leroy Merlin natomiast kieruje swój komunikat do tych bardziej obeznanych, bo pewnie niewielu z nas wie czym jest płyta OSB i stworzona jako alternatywa dla niej płyta QSB-4… Jakby co, można ją oczywiście obejrzeć na packshotowej (nudnej) fotografii. Rzecz ostatecznie jednak w tym, żeby odwiedzić ten właśnie, a nie inny, market budowlany, przedmiot reklamy ma być tylko do tego pretekstem. Przy okazji jest to reklama wizerunkowa promująca cnotę cierpliwości właścicieli i managementu Leroy Merlin – wytrzymali z Nami (już) 15 lat.

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->