Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Trzy freeboardy przed moim domem… w marcu 2011

Trzy freeboardy przed moim domem… w marcu 2011 r.

Marcowa odsłona mojego prawie domowego zestawu reklam zewnętrznych nie bardzo różni się od lutowej.

Galeria KENCENTER, spotkajmy się - billboard

Centrum handlowe KEN Center promuje wiosenne zakupy nie tylko zimą, ale także wiosną. Na marzec pozostał dokładnie ten sam plakat, który nie zdążył wyblaknąć, bo słońca w ostatnich tygodniach nie było zbyt wiele.

Leroy Merlin, marzec 2011 - billboard

Nie zmienił się także drugi reklamodawca ani ogólny koncept jego przekazu. W plakacie Leroy Merlin czuć jeszcze więcej właśnie rozpoczynającej się pory roku – poprzez kolorystykę, ale także poprzez dobór produktu (nie dość, że kosiarka do trawy musi kojarzyć się z pracami w ogródku nawet tym, którzy ogródka nie mają, to dodatkowo jest to kosiarka słonecznie, dynamicznie, witalistycznie żółta). Reklama – oprócz tych dość oczywistych asocjacji – realizuje jeszcze przynajmniej trzy konkretne cele: (a) prezentuje produkt, (b) informuje o podwójnych działaniach z zakresu promocji uzupełniającej związanych z tym produktem, czyli czasowej obniżce ceny, (którą to cenę zresztą mocno eksponuje) oraz dodawaniu prezentu, ( c ) zachęca do odwiedzenia marketów budowlanych konkretnej sieci.

Żona doskonała rozbawi was do łez - billboard

Mniej typowo prezentuje się trzecia reklama w tym zestawie. To reklama filmu “Żona doskonała”, namawiająca nas do konsumpcji kultury, pewnie niezbyt wysokiej, ale jednak. Plakat wyraźnie trójdzielny z wyeksponowanym tytułem dzieła filmowego w części środkowej oraz zdjęciami twarzy francuskich aktorów-celebrytów w częściach bocznych. Zaskakuje nieskoordynowana (lub inaczej: nieco odpustowa) kolorystyka tła, stosunkowo wyrazista biała rama okalająca całość przekazu oraz wlepkowa stylizacja layoutowo-typograficzna. Czy GutekFilm zarobi na „Żonie doskonałej” nie wiem; na razie cieszę się z ożywienia jakie wprowadził do nieco nudnego, bo typowo handlowego zastawu, ten filmowy plakat.

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->