Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Zmysłowe modelowanie sylwetki parafianek

Nie twierdzę, że ta reklama stoi zaraz przy wyjściu z kościoła. Nie twierdzę, że wierni są zgorszeni. Nie zauważyłem protestów czy choćby komentarzy. Nie uważam też, żeby kampania reklamowa bielizny Triumph z kolekcji Shape Sensation „nadającej kobiecej sylwetce jeszcze bardziej atrakcyjne i zmysłowe kształty” kłóciła się z zasadami chrześcijańskimi. Nie sądzę przy tym, żeby ta reklama była wyuzdana czy uznawana powszechnie za „niemoralną”. Nie mówię nawet, że dostrzegłem tu jakiś szczególny zgrzyt. Jednak coś musiało mnie w przedstawionej na zdjęciu sytuacji zafrapować…

Zmysłowe modelowanie sylwetki parafian - reklama Triumph z kolekcji Shape Sensation przed kościołem 4
Zmysłowe modelowanie sylwetki parafian - reklama Triumph z kolekcji Shape Sensation przed kościołem 3
Zmysłowe modelowanie sylwetki parafian - reklama Triumph z kolekcji Shape Sensation przed kościołem 1

Zdjęcia dokumentalne zrobiłem z wnętrza kościoła parafialnego św. Tomasza Apostoła na warszawskim Ursynowie. Ale dla uatrakcyjnienia materiału przedstawiam także “materiał wyjściowy” – efekt sesji zdjęciowej, na której bazował przekaz reklamowy Triumph’a.

[sw, kwiecień 2011]

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->