Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Kobiecy pazur w reklamach

Bywają bezwzględne i bezwzględnie traktowane – tak o kobietach w reklamach mówi Sławomir Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy.

Kobiety w spotach reklamowych to nierzeczywiste, stereotypowo ujęte postaci, czasem intrygujące, lecz równie często irytujące czy wręcz odpychające. Według badań, średnio w trzech reklamach na cztery, w roli głównej występują panie.

Kobiecy pazur w reklamach

Uważa się, że na kobiety działają przede wszystkim reklamy emocjonalne, które odwołują się do uczuć i są trochę poza intelektem – mówił w audycji „Na cztery ręce” w Programie 4 Polskiego Radia Sławomir Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy. Na szczęście realia się nieco zmieniają. W reklamach poza dwudziestolatkami testującymi kremy dla pięćdziesięciolatek, poza kobietami-wampami, promującymi ekskluzywne perfumy, i zaniedbanymi kurami domowymi, które dziwi to, że proszek do prania spiera plamy, pojawiają się niezależne bizneswoman pracujące na wysokich stanowiskach. Niestety, jak zauważa Sławomir Wojtkowski: te ostatnie standardowo ubrane są nobliwie, nie mogą być roznegliżowane, a złośliwi mówią, że swoim ubiorem przypominają mężczyzn.

Posłuchaj:

Można by pomyśleć, że w związku z tym trzeba walczyć ze stereotypowym ujęciem kobiety w reklamie. Pytanie tylko, kto i po co miałby to robić, skoro badania pokazują, że właśnie takie przekazy pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe…

Jeśli zainteresował Cię temat prezentowania kobiet w przekazach reklamowych i chcesz wiedzieć więcej na ten temat – posłuchaj audycji „Na cztery ręce”, który znajduje się w boksie powyżej.

KaW
tekst źródłowy

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->