Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Przyszłość mediów i reklamy

Konferencja media i reklama przyszłości Media Trendy 2011

Optymistyczne spojrzenie na przyszłość reklamy jest takie: skuteczność i dobre obyczaje będą coraz częściej szły w parze. Już dziś jest tak, że jeśli działanie reklamowe jest w złym tonie, może doprowadzić do czegoś w rodzaju efektu bumerangowego – pod wpływem denerwującej (np. zbyt natarczywej) reklamy nie tylko nie wzmocni się sympatia dla danej marki wśród odbiorców takiego przekazu, ale zaczną oni niemiło ją kojarzyć i myśleć o niej źle, stanie się ona dla nich antypatyczna, a to może oznaczać dla właściciela tej marki katastrofę!

Reklama XXI wieku będzie bardziej ucywilizowana. Dlatego, że ostatecznie najwięcej zależy od jej odbiorców. Reklama dostosowuje się do klienta. Jeżeli będzie on bardziej wymagający, przestanie reagować na sztampowe rozwiązania czy przekazy, które go denerwują, to świat reklamy się zmieni, musi się zmienić, zresztą zmienia się na naszych oczach – twierdzi Sławomir Wojtkowski, gość audycji „Na cztery ręce” w Programie 4 Polskiego Radia.

Posłuchaj:

Czy to jednak pewne? Czy rzeczywiście coraz wyższa świadomość praw oraz potrzeb konsumentów zdecyduje o rozwoju mediów i reklamy? A w jakich kierunkach będą rozwijać się media?

Nie ma scenariusza opisującego przyszłość mediów, który nie stawiałby Internetu na pierwszym miejscu – mówi Sławomir WojtkowskiTylko pytanie jak on się będzie rozwijał, który scenariusz weźmie górę? Czy będą dominować media społecznościowe, które współtworzą sami internauci, czy jednak portale profesjonalne, z zawartością, której zwykli uczestnicy sieci nie będą w stanie wytworzyć, ale za to będą gotowi za nią płacić?

A jak rozwijają się inne media? Czy ubiegły rok był dobry dla radia? Jak sobie radzi prasa jako medium reklamowe? Które medium otrzymało tytuł Medium Roku 2010? Czym są i jak działają domy mediowe? Jak warszawiacy widzą przyszłość reklamy?

Jeśli zainteresowały Cię kwestie przyszłości mediów i reklamy, posłuchaj audycji „Na cztery ręce”, który znajduje się w boksie powyżej.

[sw, maj 2011]

Media Trendy 2011 - fotorelacja

(Pretekstem do rozmowy o przyszłości mediów i reklamy w Czwórce była gala Media Trendów podsumowująca 2010 rok w mediach. Media trendy to najważniejsza impreza firm zajmujących się planowaniem mediów na potrzeby kampanii promocyjnych i reklamowych w Polsce, organizowana rokrocznie przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Łączy ona konkurs innowacyjnego wykorzystania mediów, konferencję analizującą kierunki rozwoju środków przekazu i możliwości wykorzystania ich w promocji firm i marek oraz uroczystą galę, podczas której ogłaszane są werdykty jury i wręczane nagrody. A po tym wszystkim jest dobry czas na bankiet ;-)

Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja Media Trendy 2011 - fotorelacja

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->