Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Sezon ogórkowy w reklamie?

Choć w okresie wakacyjnym na rynku reklamy panuje względny spokój, to są też marki, które w tym czasie promują się szczególnie wyraźnie i intensywnie. W przygotowaniu ich kampanii pomagają studenci i słuchacze szkół reklamy, których w czasie wakacji agencje reklamowe przyjmują na staże.

– Każdy sezon rządzi się swoimi prawami i również na rynku reklamy można zauważyć skutki letniego odprężenia – zwraca uwagę Sławek Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy. O specyfice pracy agencji reklamowych i domów mediowych w okresie wakacyjnym mówił on w audycji “Na cztery ręce”.

Jak tłumaczy gość Czwórki, w lecie jest mniej zleceń niż podczas innych pór roku, w związku z czym agencje reklamowe trochę pustoszeją. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Taki stan rzeczy jest idealny dla młodych adeptów reklamy, dla których wreszcie w agencjach znajduje się zarówno “miejsce”, jak i poważne zadania…

lato - sezon ogórkowy w reklamie

Praktykanci i stażyści pomocni są głównie w prowadzeniu kampanii firm i marek, które aktywizują się latem. – Są to zwykle akcje pro-sprzedażowe różnych produktów sezonowych, jak lody czy wycieczki zagraniczne – tłumaczy Sławomir Wojtkowski. Tak więc letnie praktyki i staże są dla młodych ludzi doskonałą okazją do zdobycia cennego doświadczenia oraz sprawdzenia własnej kreatywności i samodzielności.

Lato można potraktować również jako pewne wyzwanie dla media plannerów. Gdzie szukać swoich targetów? Jak podążać za urlopowiczami? Jak dostosować się do ich specyficznego sposobu spędzania wolnego czasu w miesiącach wakacyjnych? Czy da się postawić reklamę na plaży? A czym wyróżniają się letnie reklamy? Jest w nich więcej golizny, są bardziej kolorowe, pozytywne, słoneczne, rozświetlone oraz częściej nawiązują do rozrywek i wypoczynku. W porównaniu z nimi przekazy emitowane zimą bywają nieco bardziej przygaszone.

[ap]
tekst źródłowy

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->