Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Dmuchany banner 3D Żywca

Reklama z zastosowaniem elementów 3D zawisła na jednej z kamienic w południowej pierzei Al. Jerozolimskich w Warszawie. Jak na reklamę z „planem zero”, ma ona imponujące rozmiary. Z takim rozmachem promuje w centrum stolicy swój napój na lato, czyli cytrynową wodę niegazowaną, spółka Żywiec Zdrój.

Konstrukcja 3D jest jednak stosunkowo lekka, bo jest pneumatyczna, czyli po prostu dmuchana. Dlatego zapewne jej mocowanie do rusztowań elewacyjnych nie było aż tak dużym problemem technicznym.

Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D

Jak widać na zdjęciach, element trójwymiarowy to przedłużenie zdjęcia 2D – fragment stołu, ustawiona na nim miska z sałatką owocową (lub warzywną) i – oczywiście – butelka wody Żywiec. Dzięki wysuniętym w stronę ulicy elementom reklama jest zauważalna, przyciąga uwagę przechodniów, zarówno tych idących kilkadziesiąt metrów dalej, jak i mijających ją z bliska. Bardzo ciekawie, prawie awangardowo, wygląda ta reklamowa instalacja z perspektywy chodnika biegnącego wzdłuż kamienicy. Niestety, reklama robi nieco słabsze wrażenie nocą (co widać na ostatnim zdjęciu); jej oświetleniowcom nie udało się w wystarczającym stopniu uwypuklić trójwymiarowości.

Wydaje się, że w ślad za dość odważnym pomysłem konstrukcyjnym, nie poszedł dobry pomysł kreatywny. Przekaz reklamy jest oczywisty. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie zastosowane środki perswazji – chyba zbyt proste, żeby nie powiedzieć, banalne. Część ilustracyjna prezentuje grono młodych osób zasiadających do stołu. Hasło brzmi „dopełnia smak każdego posiłku”. Jeszcze tylko ucytrynowione logo Żywca Zdrój i już. Pozostaje niedosyt. Wygląda to tak, jakby ludzie od kreacji czuli się zwolnieni z konieczności zaskoczenia przechodnia, bo o ten aspekt zadbali już technicy.

Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D Zywiec - reklama z zastosowaniem elementów 3D

Zgodnie z adnotacją umieszczoną pod bannerem dochód z ekspozycji tej reklamy przeznaczony jest na remont kamienicy, której elewację ona przesłania. Jest to o tyle ciekawe, że kampania prowadzona jest wyłącznie na powierzchniach dostarczonych przez Gigaboard Polska (więc może adnotacja powinna brzmieć “cześć dochodu z ekspozycji…”). Za planowanie kampanii realizowanej z centrach 5 największych polskich miast i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom, produkcję natomiast wykonało Studio55.

[sw, lipiec 2011]

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->