Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Serce i punkowy Rozum

Nowa outdoorowa odsłona kampanii Serce i Rozum TP S.A. związana jest z początkiem roku szkolnego. Rozum występuje tu jako gwiazda rocka (trochę stylizowana na angielskiego punka) przekonując do zakupu Neostrady z „wyczesanym” netbookiem i modemem WiFi za 2 zł. Przy czym czerwony irokez Rozumu stanowi oryginalny plan zero (element 3D), a pełny przekaz obejmuje aż trzy sąsiadujące ze sobą billboardy.

serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard

Kampania reklamowa Serce i Rozum trwa od półtora roku. Rozpoczęła się w kwietniu 2010 roku. Obejmuje wszystkie liczące się media reklamowe: telewizję, prasę, radio i outdoor. Jest też obecna w internecie – w formie virali i w mediach społecznościowych. Jej uzupełnienie stanowią eventy oraz gadżety-maskotki głównych bohaterów reklamy.

Kampania realizowana przez agencję Publicis (i dom mediowy MEC oraz kilku mniejszych podwykonawców) oparta jest na ciekawej, rozwojowej i bardzo „kampanijnej” idei kreatywnej, mianowicie humorystycznej personifikacji klasycznej dychotomii uczuć i intelektu. Przesłanie przekazów jest proste – czy kierujesz się przesłankami racjonalnymi (rozumem) czy emocjonalnymi (sercem), zawsze powinieneś wybrać ofertę Telekomunikacji Polskiej. Jest najkorzystniejsza i najbardziej atrakcyjna.

serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard

Reklamy z postaciami Serca i Rozumu są śmieszne, łatwe w odbiorze, nie przeładowane informacjami handlowymi. Ich efekty sprzedażowe uzyskiwane bezpośrednio (jako krótkoterminowy efekt kampanii) mogą nie być rewelacyjne, natomiast efekty długofalowe, przede wszystkim wizerunkowe, są godne najwyższego uznania. To dopiero ta kampania realnie zmienia wizerunek TP S.A., która w latach 90. ubiegłego stulecia i pierwszej dekadzie XXI wieku (nie mówiąc już o czasach PRLu, z którymi kojarzy ją jeszcze wielu Polaków) była odbierana raczej negatywnie – jako firma starego (właśnie postpeerelowskiego) typu, skostniała, nie dbająca o klientów, wyzyskująca do granic możliwości swoją monopolistyczną i – później – quasimonopolistyczna pozycję na rynku.

Serce i Rozum ociepliły wizerunek “TePsy”, zmieniły jej postrzeganie. Kampania sprawiła, ze marka zaczyna być postrzegana jako dynamiczna, nowoczesna i po prostu ciekawa. Daje się lubić, jest blisko swoich klientów, rozumie ich potrzeby i komunikuje się z nimi nowocześnie, niebanalnie. Pod względem wizerunkowym osiągnięto tu już efekty podobne do trwających kilka lat dłużej działań promocyjnych marki Plus GSM, w których występuje grupa Mumio.

serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard serce i rozum, reklama TP - outdoor, bilboard

Podobnie zresztą jak w tym ostatnim przypadku, Serce i Rozum stały się czymś w rodzaju ikon funkcjonujących już nie tylko w świecie reklamy czy mediów, ale w obszarze szeroko rozumianej popkultury. Teksty z reklam telewizyjnych (w ramach kampanii nakręcono już prawie 20 spotów) wchodzą do języka potocznego, strona kampanii na Facebooku ma grubo ponad 200 tys. fanów, niektóre gadżety reklamowe i maskotki wyprodukowane jako wsparcie sprzedaży dla nowych klientów sprzedawane były na aukcjach internetowych po 200-300 złotych. Póki co – sukces goni sukces.

[sw, wrzesień 2011]

{Dokumentację fotograficzną wykonano vis a vis wejścia do siedziby głównej TP S.A., mieszczącej się przy ulicy Twardej 18 w Warszawie.}

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->