Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Dzieci wzorem dla rodziców

Wpływ nastolatków na rodziców jest większy niż dotychczas przypuszczano. Jak wynika z ostatnio przeprowadzonych badań, na wybory konsumenckie rodziców w coraz większym stopniu wpływają podpowiedzi dzieci. Sławomir Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy mówił: – Rodzice często zabiegani, nie wiedzą wszystkiego o rynku, nastolatki mają trochę więcej czasu w związku z tym są traktowane jako lepiej poinformowane w sprawach modnych marek.

Dzieci wzorem dla rodziców? fot. glowimages

Wiadomo, że młodsze pokolenie jest bardziej podatne na reklamy – im człowiek młodszy, tym bardziej lubi reklamy i tym bardziej im ulega. Stąd popularność tzw. reklam rodzinnych promujących na przykład samochody; przekazy te są bardziej kolorowe i dynamiczne, operują wyluzowanym językiem, często nawiązują do potrzeby przynależności do grupy i identyfikacji z nią.

Posłuchaj:

Młodzi ludzie są osobami, z których zdaniem zaczęto się liczyć. Kiedyś dzieci wzorowały się na rodzicach, obecnie ten trend ulega odwróceniu. Rodzice wzorują się na dzieciach, traktują je partnersko, mogą się od nich nauczyć tolerancji i fantazji. Słuchacz Janusz pisze, że dzieciaki wprowadziły go w świat subkultury. Dziś już nie szokują wspólne wyjścia na koncert, do pubu czy na imprezę. Doktor Konrad Maj z SWPS zbliżenie międzypokoleniowe tłumaczy zmianą kulturową: – Młodzież w tej chwili może dyktować pewne trendy swoim rodzicom. Nie ma się co dziwić, że mamy pożyczają od swoich córek ubrania, chcą być na czasie, chcą podążać za modą, trochę się odmłodzić. Ta współpraca między rodzicami i dziećmi obecnie wydaje się łatwiejsza.

(ed)
tekst źródłowy

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->