Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Ariel 3D

W centrum Warszawy, w Alejach Jerozolimskich, na elewacji kamienicy, która już nas do tego typu działań przyzwyczaiła, pojawiła się nowa reklama 3D w formie baneru pneumatycznego. Dwa znacznych rozmiarów elementy przekazu są nadmuchiwane i wyłącznie z tego powodu warto odnotować obecność nowej reklamy marki Ariel w przestrzeni miejskiej stolicy.

Ariel - proszek do prania, reklama 3D

Visual 3D składa się z dwóch elementów: jeden z nich prezentuje opakowanie kapsułek piorących w formie packshotu, a drugi – wygląd pojedynczej kapsułki. Grafika 2D to logo marki oraz rysunek wody, w której kapsułka się rozpuszcza i działa. Copy sprowadza się do nazwy produktu „kapsułki piorące” oraz wskazania na konkretną zaletę, korzyść wynikającą z zastosowania tego środka: „2 razy bardziej skoncentrowana siła usuwania plam”. Nie mogę powstrzymać się od uwagi o pewnej trywialności tego niewyszukanego i przez mało kogo branego na poważnie argumentu.

Ariel - proszek do prania, reklama 3D

Nie da się ukryć, że reklama Ariela jest mało twórcza. Zarówno ogólna koncepcja przekazu, jak i selling idea są mało oryginalne, nie zaskakują przechodnia w najmniejszym stopniu – ani zawartością komunikatu ani pomysłem kreatywnym. Tak jakby sam fakt, że reklama jest interesująca formalnie (bo zawiera elementy 3D) miał tu wystarczyć i za siłę przyciągania uwagi, i za zaangażowanie w odbiór, i za siłę perswazji, i jeszcze przesądzić o zapamiętaniu treści przekazu.

Ariel - proszek do prania, reklama 3D

Marzy mi się reklama, której twórcy nie będą pokładać całej nadziei w tym, że zastosują elementy 3D, ale użyją tych elementów twórczo, jako potęgujących nośny i bez nich przekaz; reklama, która będzie intrygować nie tylko rozwiązaniami stricte formalnymi, ale również niebanalnym przesłaniem, ciekawą ideą, świeżym skojarzeniem; reklama, w której nowatorskie elementy konstrukcyjne będą dopełnieniem ilustracji i tekstów wartych obejrzenia i przeczytania także w 2D.

Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D Ariel - proszek do prania, reklama 3D

[sw, marzec 2012]

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->