Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Ambientowy mały Fiat

Fiat 126p, swego (wcale nie tak dawnego) czasu najpopularniejszy samochód w Polsce, dziś jest już rzadko spotykany na ulicach. A jeżeli już, to raczej w nietypowej funkcji. Trochę ze względu na swoistą kultowość i nostalgię za PRL-em, ale zapewne także z powodu niewielkich gabarytów i po prostu egzotycznej konstrukcji, bywa popularny „maluch” wykorzystywany jako swego rodzaju “dominanta marketingowa” w przestrzeni miejskiej.

Ambientowy maly Fiat
Ambientowy maly Fiat
Ambientowy maly Fiat

To unikatowe dokonanie XX-wiecznej motoryzacji skutecznie dziś przyciąga uwagę kierowców i przechodniów, szczególnie jeśli zastosuje się tu dodatkowe elementy potęgujące to oddziaływanie, na przykład artystycznie, w „odjechany” sposób pomalowana karoseria. Ów artyzm może też od razu, tak jak na jednej z uliczek krakowskiego Kazimierza, sugerować charakter i styl promowanego w ten sposób miejsca. W przypadku galerii rękodzieła artystycznego, oferującej oryginalne produkty własnej produkcji, wykorzystanie odpowiednio przyozdobionego małego fiata jako obiektu kierującego nań uwagę, wypada uznać za pomysł trafiony.

Ambientowy maly Fiat
Ambientowy maly Fiat
Ambientowy maly Fiat

Kopiowanie tego typu działań nie dla wszystkich jest jednak wskazane. Na przykład mały Fiat jako reklama wielkiego Carrefoura, zupełnie się nie sprawdził. Bowiem przemyślane działania ambientowe, nie tylko skutecznie przyciągają uwagę i zachęcają do określonych działań (np. wejścia do sklepu), ale współtworzą też pożądany i spójny wizerunek produktu, marki, firmy czy miejsca.

[sw, kwiecień 2012]

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->