Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Wpadnijmy w Piłkoszał!

Pod takim hasłem w Polsce ma miejsce międzynarodowa kampania Coca-coli „Let’s get crazy” promująca tę markę jako sponsora Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Celem kampanii jest zachęta do aktywnego kibicowania i uczestnictwa w tym wydarzeniu wszystkich fanów futbolu, którzy mają szansę przy tej okazji odkryć bardziej szaloną stronę swojej natury. Oczywiście z butelką Coca-coli w ręku.

Kampania ma wydźwięk pozytywny, zachęca do wspierania swojej drużyny poprzez zabawę, a nie agresję. Ukazuje osoby, które pod wpływem piłkarskich emocji otrzymują zastrzyk pozytywnej energii i potrafią wykorzystać ją może w niezbyt subtelny, ale ciekawy sposób, niezależnie od tego w jakim są wieku, jaką pozycję społeczną zajmują i kim są na co dzień. Trzon działań stanowią spoty telewizyjne i platforma internetowa (uwzględniająca aplikacje na urządzenia mobilne i media społecznościowe), a głównym wsparciem jest reklama zewnętrzna, internetowa oraz działania w miejscu sprzedaży. Na potrzeby kampanii stworzono nawet specjalny system identyfikacji wizualnej.

Kampania jest ogromnym przedsięwzięciem marketingowym nie tylko ze względu na zasięg (obejmujący Europę, Azję, Afrykę i – w mniejszym stopniu – obie Ameryki) i wielość wykorzystanych kanałów komunikacji. W jej tworzeniu i produkcji wzięło udział 7 agencji reklamowych (za strategię odpowiadała agencja Naked, za kreację agencja Santo wspierana przez Attik graficznie oraz przez Cake muzycznie, działania w obszarze digital przygotowała Scholz & Volkmer, promocja w miejscu sprzedaży jest dziełem Ogilvy Action, a działania PR reazizuje agencja M&C Saatchi Sport & Entertainment). W polskiej odsłonie kampanii brały udział m.in. agencja McCann Ericsson (adaptacja spotu), Concept Room (kreacje POS), K2 (internet), dom mediowy Starcom oraz agencja PR Edelman Polska.

Nowością na naszym rynku jest trójwymiarowa reklama zewnętrzna, którą z wielką pieczołowitością instalowano przez kilka pierwszych dni czerwca 2012 w najważniejszym w stolicy przejściu podziemnym pod skrzyżowaniem ulicy Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich. Reklama ta, a właściwie instalacja, jest wyjątkowo spektakularna. Przyciąga uwagę wszystkich przechodniów nie tylko intensywną czerwienią, ale także wizerunkami osób, które zmieniają swój wygląd, kiedy obok nich przechodzimy. Trudno jest jednak ten intrygujący efekt udokumentować na zdjęciu.

[sw, czerwiec 2012]

Fotograficzna dokumentacja kampanii reklamowej “Wpadnijmy w piłkoszał!” w centrum Warszawy

coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal coca-cola Euro 2012 pilkoszal

Coca-cola w strefie kibica Euro 2012 w Warszawie

Plikoszal , 001 Plikoszal , 002 Plikoszal , 003 Plikoszal , 004 Plikoszal , 005 Plikoszal , 006 Plikoszal , 007 Plikoszal , 008 Plikoszal , 009 Plikoszal , 010 Plikoszal , 011 Plikoszal , 012 Plikoszal , 013 Plikoszal , 014

Komentarze:

Wypowiedz się


 

-->